weil am rhein (bij basel) naar waldshut - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu weil am rhein (bij basel) naar waldshut - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

weil am rhein (bij basel) naar waldshut

Door: frenk

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

Gisteren geen verslag, internet was zeer slecht, dus effe inhalen. Normale tijd op, met de tram in 10 min naar hartje Basel. Prachtig mooie rathaus en een zeer mooie kathedraal, ook een zeer sfeervol centrum. Rond 11u30, startklaar om te fietsen. Via centrum Basel werden we geleid, regen drukke stad, niet leuk voor een fietser. Na bijna een uur eindelijk buiten de stad ( de rijn en alle rivieren die we passeren zijn woest en staan heel hoog. De route voert langs de rijn en is de eerste uren saai, gaat langs de autoweg, industrie gebiede ( kaiseraugst en sisseln o.a.). In de vroege middag een lekkere pizza gegeten in Rheinfelden, die dag de finish plaats van tour de swiss (winnaar Sagan). Verder gefietst met regelmatig regen. Na 80 km, rond 17 u, vonden we het genoeg geweest in een mooie plaats waldshut. Nog voetball gekeken in een gezellige kroeg. Dit was qua weer, landschap de minste dag, morgen hopelijk beter

• 14 Juni 2016 - 22:21

Huboetsub:

Jullie gaan voortvarend ! Nu de bergen nog....

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016