Waldshut Arbon - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu Waldshut Arbon - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

Waldshut Arbon

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

Vandaag vertrokken met de bedoeling om tot de Bodensee te komen, en de onzekerheid "wat voor weer het zou worden". Vroeg vertrokken glooiende landschappen met leuke stadjes onderweg als Kaiserstuhl en Frauenfeld. Fietsen gong prima, soms droog, soms miezelregel, soms een bui. In totaal 5 keer nat geworden en ook weer droog geworden. Verliep prima totdat mijn voorwiel begon te kraken. Bij fietsenmaker gestopt deze zei, "Dinamo is kaput, fahren sie nach Rom, kein problem". Met een boel gerammel in het voorwiel verder. Fietsen verliep prima ondanks de regen. Vlak voor de Bodensee moesten we de rivier de Sitte over, met een klein pondje. Dit was uit de vaart vanwege de hoge waterstand, dus omfietsen. Na 120 km, onze langste dag, kwamen we in Arbon aan de Bodensee aan. Hotelletje geregeld, spagetti gegeten, Portugal - IJsland kijken, en slapen. Morgen verder naar de voet van de Alpen. Grussi.

• 14 Juni 2016 - 22:56

Jean:

Dinamo kaput... Kein probleem haha.
    Heel logisch ook dat dit geen probleem is als je op weg bent naar Rome.
    Jullie zijn tenslotte op weg naar het licht

• 14 Juni 2016 - 23:07

Patrick:

Hartstikke goed bezig mannen.
    125 km. Niet misselijk, dan zal de spaghetti wel gesmaakt hebben.
    Zet 'm op voor morgen !
    Groetjes ook van Ria en de dames

• 14 Juni 2016 - 23:58

John Roijen :

De dynamo was zeker niet betaald. Hopelijk morgen meer geluk, maar ik moet zeggen het tempo zit er goed in. Grt

• 15 Juni 2016 - 00:14

Ruud Meertens:

Mannen Ich bin stolz auf Ihnen. Geh so weiter und alles kommt gut.
    Frenk een week onderweg naar de Bodensee? normaal doen we dat in nog geen 6 uurtjes.Wel op vier wielen.

Groetjes Ruud

• 15 Juni 2016 - 09:13

Jos:

D'r fiets toch euverdaag. Wie kint dan enne dinamo kapot zin?
    Woar neet toch zwan hullepmeuterke Frenk?
    Ich doon weer de patsch aaf veur die 120 km.

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016