van Arbon naar Chur - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu van Arbon naar Chur - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

van Arbon naar Chur

Door: Frenk

Blijf op de hoogte en volg Frans

16 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

Vanwege internet uitdagingen vandaag pas het verslag van 15 juni ( al heel vroeg vandaag, het verslag van vandaag zal dat toelichten). We vertrokken rond 9 uur, onder een stralend zonnetje) en fietsten nog een uurtje langs de prachtige Bodensee. Ofschoon het vrij vlak bleef moest er toch flink getrapt worden omdat er vele kilometers onverhard terrein moest worden overwonnen. Land nummer 7 werd bezocht (oostenrijk). Links en rechts mooie bergen ( links oostenrijk rechts zwitserland). Land nummer 8 werd bereikt na een korte maar stevige klim. Ook in Liechtenstein bleven we mooi langs de Rhein fietsen en ondanks dat we stroomopwaarts fietsten leek het door de wind, bergafwaarts te gaan. Ook kwamen we door Maienfeld waar inspiratie voor het verhaal van Heidi is op gedaan. Gestopt in Chur waar we eerst een Weizen dronken en een mooie slaapplaats vonden in de oude stadskern. Veel mensen zaten buiten voetballen te kijken, zwitserland stond 1-0 achter. Wedstrijd buiten meegekeken en vervolgens snel met grote honger gaan eten (geen lunch plek gevonden, alleen muesli repen hadden ons energie gegeven). In bed Frankrijk nog zien voetballen, Frans slechts 1 helft, is toch een echt ochtend mens. Dit was tot nu toe de mooiste dag zowel het weer als de route. Morgen naar de Splugen pass.

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016