van Spluegen naar Colico (lagio di como) - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu van Spluegen naar Colico (lagio di como) - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

van Spluegen naar Colico (lagio di como)

Door: Frenk

Blijf op de hoogte en volg Frans

17 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

Nadat we gisteren door hevige regen en onweer waren gestrand in het berg dotpje Spluegen op rond 1500mt, werd ik rond 7 uur wakker. Het had de hele nacht hevig geregend en zwaar geonweerd. Ik deed de gordijnen open en zag een heldere hemel EN een behoorlijk pak sneeuw!
De fietsen bepakt, goed aangekleed om ongeveer 12 km te klimmen om 700 hoogte meters te overbruggen. Een fantastische klim, super mooi, een hoogtepunt, sneeuw, zon, bergen, stilte en dan om je heen kijken, prachtig.
Op ruim 2100 mt ligt de pas, foto's gemaakt en toen afdalen. In totaliteit meer dan 1700 meter, koud en vochtig, dat viel nog niet mee. Na een uur waren we in Chiavenna, een heerlijke Italiaanse pasta carbonara gegeten. Heerlijk in het zonnetje, sneeuw lijkt eeuwen geleden.
Via het meer Mezzola en lange tijd langs de rivier Adda te hebben gefietst werd het Como meer bereikt. We zijn vanwege zware onweers buien in Colico gestopt. 70 km gefietst, maar veel bergop en ook nog koud gekregen. Dus een warme douche en een lekker Italiaans ijs hadden we wel verdiend. Morgen via Lecco zuidwaarts. We hebben nu 1000km gefietst, omkeren is geen optie, is net zo ver als naar Rome.

• 17 Juni 2016 - 22:38

Rob:

Mooi verhaal Frenk en idd the point of no return is gehaald. Job well done.

• 18 Juni 2016 - 07:56

Frans En Miriam:

Frenk/Frans,

Na 11 dagen van wissevallig weer en onbekend terrein liggen jullie toch maar moor op schema.
    Nu jullie in Italië zijn begint voor jullie ook de 2e helft. dus alleen maar goede vooruitzichten.(zelf in te vullen).
    Groetjes.

• 18 Juni 2016 - 09:31

JvJvJ:

Fantastisch ..

Good gedoon van deh jong van Termaar en deh winkbuul,

Howt geer noe meh get mieh vleesch op die rubbe, dah howt geer neet zoe kood gehad.

gelukkig geet et noa der top lekker bergaaf ; dus goos stuure en op tied in de remme... ;

kiek good oet en veul pasta's en pizzaz's ete en mmmmmmmmmm met heerlijke chianti..

Bella viaggio...

JvJvJ...

• 18 Juni 2016 - 10:38

Jean:

WoW mannen, chapeau!
    Ik doe het jullie niet na. Al op de helft van jullie reis aangekomen, top!
    Veel succes en plezier de komende 1000 km

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016