urgnano naar desenzano (garda meer) - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu urgnano naar desenzano (garda meer) - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

urgnano naar desenzano (garda meer)

Door: frenk

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

Tijdens het ontbijt kennis gemaakt met een zestigjarig Belgisch echtpaar, zij fietsen ook "Benjaminse" maar zijn gestart in Brugge. Doen er een paar dagen langer over, maar ons petje ging af.
We vertrokken nadat we nog wat muesli repen hadden ingeslagen. Vandaag is onze dertiende reisdag. Ik had geen goede benen, ik riep nog naar Frans vandaag kom ik langzaam op gang maar toen bleek, ik had een lekke band. Mechanicien Frans heeft alles bij de hand en nam het heft in handen. De ventiel bleek los gerot van de band, het is de dertiende dag maar als het daar bij blijft.... Snel waren we weer onderweg. Mooie route richting Brescia maar veel zeer slechte hobbelige fiets wegen, langzamerhand krijgen we toch echt pijn aan ons zitvlak en ook wel een beetje genoeg van deze slechte wegen. Maar zoals altijd klagen helpt niet. Brescia werd nog bezocht, mooie stad. Waar vanmiddag op het stadsplein de universiteit de diploma's ging uitreiken. Daarna nog ruim 30 km redelijke fietswegen naar Desenzano waar we overnachten in een zeer ruime B&B met een welness badkamer. Morgen richting Mantova en waarschijnlijk zijn we donderdag in Firenze.

  • 20 Juni 2016 - 10:15

    Maarten:

    Maar jullie zitten zelf toch ook niet zo veel van de zestig af?
    Ik, als jonge God daarentegen, neem in ieder geval wel ook m'n pet af voor jullie!

  • 20 Juni 2016 - 19:35

    Margriet:

    Nou mannuh, ik vind t knap wat jullie doen. Chapeau

  • 20 Juni 2016 - 22:16

    Frans :

    Ik hoop dat "Benjaminse" morgen een mooie verharde weg voor jullie heeft uitgestippeld, dan zijn jullie snel in Mantova. Dan kunnen jullie lekker lang genieten van een terrasje, want Frenk wil wel een rondje weggeven.
    Frenk proficiat morgen met je verjaardag.
    Groetjes,
    Frans en Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 8148

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

29 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

29 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Fietsreis Rome

Landen bezocht: