van Pistoia naar Firenze - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu van Pistoia naar Firenze - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

van Pistoia naar Firenze

Door: Frenk

Blijf op de hoogte en volg Frans

23 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

Italiaans ontbijt is niet wat je moet hebben als je nog een flinke inspanning moet leveren. Maar goed, vandaag slechts 50 km en we zijn in Firenze. Het was bij vertrek al zeer warm. Het parcours voert ons door kleine dorpjes waar vele planten en sierbomen worden gekweekt. Maar in de regel goede fiets paden. Opeens stonden we op een plein, wij dachten einde weg maar het pad ging heel smal, vrijwel onzichtbaar verder. Nog een paar stevige klimmetjes gehad en toen rechtstreeks langs rivier dr Arno naar centrum Florence. We vroegen een ober naar een B&B, 50 meter verder, alweer een prima slaapplaats. Deze lag 50 meter vh Piazza dela Signoria, hartje Firenze.
Alle hoogte punten bekeken o.a Duomo, Ponte Vecchio. Lekker in een buiten wijk gegeten. Morgen naar Siena, temperatuur naar verwachting ca. 35 gr. Wordt zweten maar we klagen niet.

• 24 Juni 2016 - 00:03

JvJvJ:

Daag hiere , geer zeet van Iezere en dito ... vreters..; Dat kump waal good; pasta's e scoloppine is erg good veur euch. Hie woar et hui ooch 32 graden en heb dan nog motte werke.. ; vanoavend weer afgekeuld en regenbuitje ( 9 mm) ; Geer doat et super ... en good op schema.. Rome ie neet mie wiet en "berfaf.. ; het geet euch good; Ich maak murge ene bougie aan bie oos Levrouwke in de groete Stad. Toi Toi..

• 24 Juni 2016 - 19:32

Jos:

Na een week wijnreis met Egide in zijn camper nu weer online.
    Even bijgelezen en totrs op jullie prestatie.
    "Dat ich bie zwa get in de stroat mog wone"
    Good bezig jonge en doon de paus de groete.
    Jos

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016