Florence - Sienna - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu Florence - Sienna - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

Florence - Sienna

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

24 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

De weersvoorspelling voor vandaag was zeer warm, rond 35 graden, wat ook uitkwam. Met veel goede voornemens om hier goed mee om te gaan vanmorgen vertrokken. Regelmatig stoppen om bij te drinken, koude cola werkt als toverdrank, soms een italiaanse gelato zo zijn we de dag goed doorgekomen. Na het vertrek uit Florence werden we i gehaald door 2 nederlanders (n. holland) die met carbon racefietsen en minimale bagage ook onderweg naar Rome waren, zij volgden een andere route en al snel splitsten onze wegen. Bij een stop bij een winkel kwamen we 2 engelse jongens tegen die vanuit Perugia naar Salzbrug fietsten. Met hen bespraken we de Brexit en de mogelijke gevolgen. Vervolgens bij een volgende stop werden we aangesproken door een jong koppel New Yorkse Yuppen, hij tegen haar "these guys are crazy", zij tegen ons "you are my inspiration, when i'm back home in the gym". Lekker overdreven allemaal. Ondertussen fietsten we door de onvolprezen mooie Toscane, het Chianti gedeelte, en genoten we ondanks de warmte van de natuur. Vandaag 75 km gefietst, in de namiddag het mooie (en veel minder toeristisch dan Florence) bezocht. Het lijkt erop dat het venijn in de staart zit, en hitte heet.

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016