Sinalunga Orvieto - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu Sinalunga Orvieto - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

Sinalunga Orvieto

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

Vandaag was het weer beter, 31 - 32 graden en soms een
n verkoelend windje. De eerste 60 km waren vlak, iets wat we nog niet in Toscane hebben meegemaakt. We fietsten door een gebied waar moeras was en bamboe gekweekt werd. Hier zagen we weer een bijzondere vogel, de hop. (Ook hier zullen mijn belgisch biervrienden een ander beeld bij hebben, benieuwd naar het beeld van Han). Het was heerlijk fietsen, na de hele warme dagen ervoor. Voor Orvieto volgde nog een flinke klim gevolgd door een lange afdaling, ook hier weer een bijzondere vogel gezien, de bijeneter. We wilden graag weer een slaapplek met een zwembad. Na enig googelen werd deze gevonden en geboekt. 2 km volgens de gps, bleek 2 km stijl bergop te zijn, (stijler dan Keuteberg). Gesloopt kwamen we boven aan. Het was een prachtige plek in een olijfgaard, meg een schitterend uitzicht. De baas zei dat zijn internet eruit lag en dat hij geen reservering had ontvangen. Uiteindelijk kregen een toch een kamer. Alleen kon je er niet eten. Na het zwemmen dus weer die berg naar beneden om pizza te krijgen. Maar door de plek was dit ruim de moeite waard. (Tip googel eens even de hop en de bijeneter, misschien verduidelijkt dat mijn enthousiasme deze vogels gezien te hebben).

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016