siena naar sinalunga - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu siena naar sinalunga - Reisverslag uit IJzeren, Nederland van Frans Otten - WaarBenJij.nu

siena naar sinalunga

Door: frenk

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Juni 2016 | Nederland, IJzeren

Rome nadert. Na een warme nacht met te weinig slaap, gelukkig een prima Italiaans ontbijt. We vertrokken, het was al zeer warm, langs een zeer mooi en sfeervol Siena. Het wordt eentonig maar het ging weer stevig heuvel op en afwaarts. Het landschap echter was uniek, Le Crete, is zeer bijzonder. Dit soort gebieden maakt deze reis echt bijzonder. Kleine panne, de versnellings kabel van de fiets van Frans begaf het, maar geen probleem in Asciano woont een fietsen maker. Onderweg kwamen nog een jonge dame tegen, alleen met behulp van Benjaminse naar Rome. Daarna nog 3 oudere Australiers, een van hen bezweek bijna onder de hitte. Ja, het was echt warm, ongeveer 35 graden, en geen Italiaan te zien, zij vinden dit weer te warm om inspanning te leveren.....wie is er gek?
We besloten om ook verstandig te worden en dus niet te ver te fietsen, we vonden een BB met zwembad in Sinalunga. Na ongeveer 55km, ging de fiets op slot. De was werd gedaan. Daarna lekker in het zwembad. Op aanraden vd eigenaar naar een prima lokaal restaurant, daar ontmoetten we nog Yvonne Sleijpen voormalig woonachtig in Berg en Terblijt. Nog ruim 200 KM en we zijn op het Sint Pieters plein. Morgen naar verwachting in Chiusi.

Frans

Frenk en Frans fietsen van 7 juni tot 30 juni van IJzeren naar Rome. In dik 3 weken op basis van een conditie van 20 jaar samen rennen en 1 jaar samen fietsen. Een fietstocht via de boekjes van Benjaminse. Via Belgie, Luxemburg, Frankrijk naar Basel. Vervolgens naar het oosten via de Zwitser - Duitse grens. Daarna weer naar het zuiden via de Zwitser - Oostenrijkse grens, door Liechtenstein, over de Flugenpass naar Italie. Vervolgens naar het zuiden naar Florence, en via Toscane en Umbrië naar Rome. Om daar hopelijk weer Jeannie en Sandra in de armen te kunnen sluiten.

Actief sinds 29 Juni 2016